بیوگرافی لوئیس همیلتون برترین ورزشکار اروپا (+عکس)
بیوگرافی لوئیس همیلتون برترین ورزشکار اروپا (+عکس)
مجموعه: ورزشکاران
بیوگرافی لوئیس همیلتون برترین ورزشکار اروپا (+عکس)
نام کامل : لوئیس کارل دیویدسون همیلتونتاریخ تولد : ۷ ژانویهٔ ۱۹۸۵ اولین مسابقه : ۲۰۰۷ گراند پریکس استرالیااولین برد : ۲۰۰۷ گراند پریکس کانادا
لوئیس کارل دیویدسون همیلتون(Lewis Carl Davidson Hamilton) متولد ۷ ژانویه ۱۹۸۵ رانندهٔ انگلیسی مسابقات فرمول یک از تیم مک لارن است. لوئیس همیلتون قهرمان فرمول یک در سال ۲۰۰۸ شده است. لوئیس در کودکی در حالی که ده سال سن داشت با ران دنیس یکی از مربیان مک لارن آشنا شد و از همان وقت وی اعلام کرد “من می خواهم روزی راننده مک لارن شوم”.کمتر از سه سال بعد مک لارن و مرسدس در حالی که به دنبال رانندگان جوان بودند با وی آشنا شدند.همیلتون در اولین فصل حضورش در فرمول یک در سال ۲۰۰۷ مقام دوم را پس از کیمی رایکونن بدست آورد و در سال بعد برنده آن شد.
لوئیس کارل همیلتون، با ورود به دنیای F۱ خود را به عنوان جوانترین قهرمان F۱ مطرح کرد و بعد از کسب مقام در هر ۴ گراندپری برگزار شده، رکورد جدیدی به نام خود به ثبت رساند.
لوئیس همیلتون
همیلتون کارتینگ را از سال ۱۹۹۳، زمانیکه فقط ۸ سال سن داشت آغاز کرد. به تدریج با شرکت در مسابقات Cadet ( ۶-۱۹۹۵)، جونیور یاماها (۱۹۹۷)، جونیور اینترکانتیننتال A ۹-۱۹۹۸ اینترکانتیننتال A ۱۹۹۹، فرمولا A ۲۰۰۰ و فرمولا سوپر A ۲۰۰۱ در رده بندی ۷ فصل با حداکثر آراء به عنوان قهرمان اروپا در سال ۲۰۰۰ شناخته شد. در همین سال با توجه به موفقیت هایش در کارتینگ به عضویت افتخاری کلوپ رانندگان بریتانیا درآمد.
لوئیس همیلتون در سال ۲۰۰۱ برای اولین بار رانندگی در سری مسابقات زمستانی فرمولا رنو را تجربه کرد و در رده بندی نهایی پنجم شد و در سال بعد، در تمام مسابقات فرمولا رنو انگلستان برای تیم مانور موتوراسپرت راند. وی با کسب ۳ قهرمانی و ثبت ۳ پل پزیشن، در رده بندی نهایی رتبه سوم را بدست آورد. در سال بعد با کسب ۴۱۹ امتیاز بالاتر از الکس لوید ( با ۳۳۷ امتیاز) قرار گرفت و قهرمانی سال را برای خود و تیم مانور به ازمغان آورد.
در مسابقات فرمولا ۳ انگلستان با تصادف در هر دو مسابقه ابتدای فصل، نتوانست توانایی های خود را نشان دهد و بعد از تصادف در دومین مسابقه خود به بیمارستان منتقل شد. در اولین مسابقه نیز بعد از یک برخورد از دور رقابت کنار رفت. با این حال در گراندپری های ماکائو و کره خود را به عنوان یکی از با استعدادترین راننده ها شناساند. در اولین تجربه رانندگی اش در پیست کره، در حالیکه فقط در ۴ مسابقه F۳ شرکت کرده بود توانست پل پزیشن را بدست آورد.
لوئیس همیلتون
در سال ۲۰۰۴ و درحالیکه هنوز به همکاری خود با تیم مانور ادامه می داد در تمام مسابقات سری F۳ اروپا شرکت کرد اما تنها دستاوردش یک مقام قهرمانی بود و در پایان سال در جایگاه پنجم ایستاد. لویس در پایان همان سال شانس تست McLaren F۱ را بدست آورد. در پایان فصل ۲۰۰۵ مجله اتواسپرت نام او را بین ۵۰ راننده برتر سال ( مقام بیست و چهارم) قرار داد. وی در سال بعد با ملحق شدن به تیم ART به رانندگان سری مسابقات GP۲ پیوست.
علی رغم مخالفت شدید سایر رانندگان و قهرمانان GP۲ مانند نلسون انجلو، لویس مجوز شرکت در مسابقات را گرفت و در اولین رقابت خود قهرمانی را بدست آورد! در پنجمین سری از مسابقات در پیست نوربرگ رینگ وی با کسب قهرمانی، آن هم در حالیکه به علت سرعت زیاد در پیت لین برای او پنالتی درنظر گرفته شده بود، اوج مهارت های خود را به نمایش گذارد.
لوئیس همیلتون
در پیست سیلوراستون با سبقت از ۲ حریفش در پیچ های پرسرعت “بکت” همه را بهت زده کرد ( در این پیچ ها خودروهای GP۲ به سرعتی بیش از ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می رسند). در گراندپری استانبول و در زمانیکه تصمیم به تکرار چنین عملی داشت در کنترل خودرو ناکام ماند و در نهایت مقام هجدهم نصیب او شد. در گراندپری مونزا جورجیو پانتانو توانست سریع ترین دور را به نام خود ثبت کند اما از آنجاییکه وی در هنگام عبور از زیر پرچم زرد سرعت خود را تا حد معقولی پایین نیاورده بود، طبق تصمیم داوران تایم او مقبول واقع نشد و سریع ترین دور به نام همیلتون به ثبت رسید.
با کسب قهرمانی GP۲ او در سال ۲۰۰۶ و مغایرت آن با خروج خوان پابلو مونتویانا ( که به مسابقات NASCAR پیوست) و کیمی ریکونن ( که به تیم فراری ملحق شد) از تیم مکلارن، لویس شانس ورود به دنیای F۱ را پیدا کرد. انتخاب همیلتون به عنوان هم تیمی آلنزو توسط مسئولین مکلارن، آن هم در شرایطی که پدرو دلاروسا، گری پفت و حتی میکا هاکینن به عنوان شانس های عضویت در مکلارن مطرح بودند تعجب همه را برانگیخت. البته این خبر تا ۲۴ نوامبر به طور رسمی اعلام نشد تا تحت تاثیر خبر بازنشستگی شوماخر قرار نگیرد. در ضمن وی اولین سیاه پوستی است که در F۱ شرکت کرده داشته است.
در گراندپری استرالیا جایگاه چهارم خط استارت را بدست آورد و در نهایت بر روی سکوی سوم ایستاد. در مسابقه بحرین با ثبت دومین زمان در ردیف اول خط استارت جای گرفت و مقام دومی خود را تا پایان مسابقه حفظ کرد. در گراندپری اسپانیا هم موقعیت یکسانی به دست آورد تا به عنوان اولین فردی که در هر ۳ گراندپری اول خود بر روی سکو رفت شناخته شود و رکورد جدیدی به نام خود ثبت کند.
منبع :
ماهنامه خودرویاب
aftabir.com