ترفند “فروش در اینستاگرام”
اگر شما نیز تصمیم به افزایش فروش و محبوبیت برند خود دارید، در این گزارش از بخش تکنولوزی نمناک با ترفندهای افزایش “فروش در اینستاگرام” آشنا خواهید شد.
آموزش فروش در اینستاگرام
شبکه مجازی اینستاگرام از محبوب ترین ها و شناخته شده ترین برنامه های مجازی و اجتماعی است که این روزها چندین میلیون کاربر از سرتاسر جهان را به خود جلب کرده که هر یک از ما در این برنامه در طول روز از چند دقیقه تا چند ساعت نیز گاها وقت می گذاریم و در میان انبوهی از تصاویر و کلیپ های هنری و آموزشی، غرق خواهیم شد که تماشای تمام آنها نیاز به وقت زیادی دارد و کار یک یا دو روز نیست.
از این رو این بهترین فرصت برای افزایش محبوبیت و فروش می باشد که اگر شما در هر زمینه ای باشید می توانید بدون هر گونه هزینه ای اقدام به ایجاد حصاب کاربری در اینستاگرام کنید و سپس با استفاده از روش هدفمند، اقدام به تبلیغات محصولات خود کنید و از این روش میزان فروش را به بیشترین حالت ممکن برسانید که این طبیعتا نیاز به زمان دارد و شما یک شبه نمی توانید تمام محصولات خودتان را از این طریق بفروشید.
با این وجود یک مسیر نسبتا طولانی را باید بگذرانید که در این مسیر شما باید یک سری اصول را به همراه صبر زیاد رعایت کنید که تمامی این موارد منتهی به فروش زیاد شما خواهد شد. اما در ابتدای مسیر باید یک نکته مهم را به شما بگوییم. تصور کنید که شما در زمینه X در حال فعالیت هستید و این در حالی است که هزاران نفر در زمینه X فعالیت می کنند و از این رو کمی نیاز به صبر بیشتر و تعامل هر چه بهتر با مشتریان خود را دارید.
از طرفی اگر شما در زمینه ای که فعالیت می کنیدف تنها تعداد معدودی در حال فعالیت هستند، زحمت و تلاش شما را کمتر خواهد کرد و اما این به معنی زحمت ناکافی و انتظار فروش بی نهایت محصولات نیست. منظور کلی این است که شما در کنار زحمت باید صبر زیادی را در این مسیر خرج کنید. به همین دلیل ما قصدت داریم در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک شما را با ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام آشنا سازیم. همراه ما باشید.
1- تغییر حساب کاربری اینستاگرام
زمانیکه شما اقدام به ساخت حساب کاربری در اینستاگرام می کنید، بصورت پیش فرض یک حساب Public یا عمومی خواهید ساخت که عموم کاربران می توانند شما را دنبال کنند. از این رو شما می توانید حساب کاربری خود را به حالت Private یا همان شخصی در بیاورید و تنها کسانی می توانند به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کنند که شما درخواست آنها را قبول نموده اید.
اما این در حالی است که گزینه دیگری به نام حساب business وجود دارد که وقتی شما حساب کاربری خود را در این حالت فعال می کنید، به کاربرانی که حساب شما را دنبال می کنند اعلام می کنید که شما دارای یک حساب فروشگاهی و بیزینسی هستید که در پروفایل شما آدرس و اطلاعات کافی در مورد فروشگاهتان وجود دارد که کاربران می توانند از این طریق به شما اعتماد کنند.
لازم به ذکر است که برای کسب درآمد از شبکه اجتماعی اینستاگرام شما نباید حتما محصولی را تهیه کنید و سپس به افراد تقاضا کننده بفروشید! برای کسب درآمد شما می توانید بدون هر گونه هزینه اضافی و حتی فروش ساده ترین محصول، از اینستاگرام اقدام به کسب درآمد کنید که برای این گونه کسب درآمد باید وقت زیادی بگذارید. برای تبدیل حساب کاربری ساده به حساب کاربری business طبق مراحل زیر پیش بروید؛
وارد برنامه اینستاگرام شوید و سپس از بخش profile، وارد تنظیمات شوید.
کمی به سمت پایین اسکرول کنید.
اینک گزینه “switch to business profile” را انتخاب کنید.
دسته بندی زمینه فعالیت خود را انتخاب کنید.
در نهایت حساب شما تغییر کاربری خواهد داد.
2- استفاده از ابزارهای اینستاگرامی
دومین نکته ای که باید به آن اشاره کنیم، ابزارهای اینستاگرامی رایگان و همچنین پولی هستند که اگر شما یک حساب کاربری اینستاگرامی پر بازدید دارید و یا حتی حسابی دارید که در آن به میزان زیادی فعالیت می کنید، استفاده از این ابزارها الزامی نیست و اما اگر از این ابزارها استفاده کنید می توانید به خوبی با حساب کاربری خود و علایق کاربرانی که حساب شما را دنبال کرده اند آشنا شوید.
اما این ابزارها در عین حال می توانند بسیار کاربردی واقع شوند که ما 6 مورد از بهترین های این زمینه را در این لینـــــک از نمناک جمع آوری کرده ایم که می توانید برای هر چه بهتر و هدفمند کردن حساب کاربری خود استفاده کنید که بی شک می تواند در افزایش فروش در اینستاگرام موثر واقع شود.
3- برگزاری کمپین های هشتگی
یکی از مهم ترین و اصلی ترین راه ها برای افزایش فروش در اینستاگرام، برگزاری کمپین های هشتگی است که این کمپین ها می توانند به مدت 30 الی 45 رو برگزار شوند که نیاز به هزینه و تبلیغات فراوان دارد که تمامی این مسیر برای برند و محصولاتی است که در حال تبلیغ کردن آن هستید. از این رو نام برند شما بر روی صدها حساب اینستاگرامی بازنشر خواهد شد که این می تواند در طولانی مدت برای شما پربازده باشد.
به همین دلیل اگر شما یک برند معتبر هستید که به میزان کمی شناخته شده است، با استفاده از برگزاری کمپین های مختلف می توانید خودتان را به سادگی محبوب کنید. اما نکته اصلی اینجاست که شما باید یک تبلیغات هدفمند بکار بگیرید که در ذهن ها ثبت شود و حتی در چند مدت بعد از این کپن باز هم نام شما در زبان ها باشد.
از این رو شما با یک تیر، 3 هدف را نشانه گیری خواهید کرد که اولین آن افزایش فالوور و دومین آن شناخته شدن و سومین نشانه کسب درآمد است که اگر تمام این فرایند را در یک نمودار اجرا کنیم، یک نمودار صعودی و خارق العاده خواهد بود. به همین دلیل توصیه بسیار مهمی که در این زمینه داریم، این است که یک کمپین هوشمندانه و خلاقانه را پی ریزی کنید.
4- شروع تبلیغات گسترده و هدفمند
نکته دیگری که هر یک از ما به میزان زیادی از آن مطلع هستیم و اما نحوه انجام آنرا به خوبی نمی دانیمف تبلیغات گسترده و هدفمند است. اما زمانیکه نام تبلیغات در ذهن هر یک از ما ذکر می شود، فکر می کنیم که باید بیشترین میزان سرمایه را هزینه کنیم! اینکه باید هزینه کنید درست است، اما اینکه تصور می کنید باید میلیون ها تومان هزینه کنید، یک فکر اشتباه و البته نادرست است که تنها به شما آسیب مالی خواهد رساند. از این رو برای محبوبیت باید بسیار آرام حرکت کنید و میزان فروش را بالا ببرید.
پس شما یک شبه نمی توانید راه چند ساله را طی کنید و بیزینس نیز بدین شکل می باشد که شما باید به میزان زیادی صبوری به خرج دهید. اما چگونه تبلیغ کنیم؟! برای تبلیغ کردن شما باید از جذاب ترین و ساده ترین متون البته کوتاه و جذاب استفاده کنید که وقتی یک شخص می خواهد متن را بخواند باید فورا مجذوب برند و محصولات شما شود و نتیجه هم فروش محصولات شما خواهد بود که اگر نقشه راه شما بدین شیوه باشد، شما حتما تبلیغات موثری داشته اید.
5- فعال سازی تگ محصول فروشگاهی اینستاگرام
از جدیدترین قابلیت های اینستاگرام که چند وقتی است اجرایی شده، می توان به Tag product اشاره کرد که این روزها توسط پیج های فروشگاهی مورد استفاده عموم قرار گرفته است. برای فعال کردن تگ فروشگاهی شما باید مراحلی را طی کنید که چند مرحله ای را باید بگذرانید تا بتوانید حساب فروشگاهی خود را فعال کنید.
اما در این فرایند شما می توانید آدرس وب سایت خود را نیز وارد کنید که کاربر با کلیک بر روی تگ خرید می تواند وارد وب سایت فروشگاهی شما شود و بصورت مستقیم خرید خود را ثبت کند. از این رو اگر سایت فروشگاهی دارید، توصیه ای که داریم ایجاد سایت فروشگاهی معتبر در این زمینه است تا کاربران شما بتوانند به سادگی محصولات مورد نظر خود را خرید کنند. همچنین تبلیغ پیج هم یادتون نره!
6- طراحی هوشمندانه بنر محصولات
اگر شما بهترین و با کیفیت ترین محصول بازار دنبا را وارد کسب و کار خودتان کنید و این در حالی باشد که هیچ کدام از رقبای شما به هیچ وجه قادر به خرید و فروش این محصول نیستند، اگر تبلیغات موثر نداشته باشید بی شک فروش که نخواهید داشت و شاید به میزان زیادی هم ضرر کنید! پس مهم ترین کاری که باید انجام دهید، تبلیغات موثر و مشتری پسند می باشد.
برای این کار هم باید با گرافیست ها و افرادی که تبحر خاصی دارند، درخواست کمک کنید تا با هزینه نسبتا مناسب بتوانید محصولات خود را با بهترین جلوه ممکن بفروش برسانید که پیدا کردن این دسته از افراد تنها با جستجو ساده در اینترنت ممکن است.
منبع : نمناک