جزئیات بازگشایی مدارس با توجه به سفید، زرد و قرمز بودن استانها
مجموعه: اخبار اجتماعی
تاریخ انتشار : سه شنبه, ۰۳ تیر ۱۳۹۹ ۱۷:۴۸
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بر اساس پروتکلهای بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا چند سناریو را پیش بینی کردهایم. از جمله آموزش حضوری، آموزش نیمه حضوری (تلفیقی) و آموزش مجازی که این سناریوها با توجه به شرایط سفید، زرد و قرمز استانها اجرا خواهد شد.
به گزارش ایسنا، نهصدوهفتاد و پنجمین جلسه شورایعالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در این جلسه با بیان این که چند سناریو را برای بازگشایی مدارس پیش بینی کرده ایم، گفت: آموزش حضوری، آموزش نیمه حضوری (تلفیقی) و آموزش مجازی گزینه های مختلف ما هستند که با توجه به شرایط سفید، زرد و قرمز استانها اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا در تلاش هستیم تا مدارس را در شهریورماه بازگشایی کنیم، افزود: تا زمانی که داوریی برای درمان ویروس کرونا پیدا شود، باید یاد بگیریم با آن زندگی کنیم.
توضیحات مهم وزیر آموزش و پرورش درباره طرح زوج و فرد مدارس
فلسفه بازگشت پنجشنبهها در زمانه کرونا | مدارس پرجمعیت زوج و فرد میشوند
برنامه وزارت بهداشت برای بازگشایی مدارس و دانشگاهها
۸۰ درصد تهرانیها مستعد ابتلا به کرونا | واکنش زالی به خبر بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور
حاجی میرزایی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: باید نوع نگاه و شیوه جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاهها تغییر کند، آموزش و پرورش یک دستگاه کاملا علمی و تخصصی است و معلمان ما واجد شایستگیها و صلاحیتهای حرفهای و تخصصی هستند؛ آموزش و پرورش بنگاه کاریابی نیست که هر کسی بتواند به هر طریقی وارد آن شود.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: نیروی انسانی موتور محرکه توسعه و پیشرفت جامعه است و تاثیر نیروی انسانی در آموزش و پرورش بر روی جامعه خیلی بیشتر از سایر دستگاههای دیگر است.
آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4خرید گیفت کارت اپل
وی تصریح کرد: نیروهای توانمند و متخصص که توسط دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی تربیت و دوره دیده اند باید وارد آموزش و پرورش شوند، قانون راه ورود به آموزش و پرورش را برای ما مشخص کرده است و این راه از دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی می گذرد.
حاجی میرزایی تاکید کرد: باید در آموزشی که داده می شود به بعد پرورشی موضوعات درسی هم توجه کرد نباید فقط بعد آموزشی آن را در نظر بگیریم باید بعد پرورشی را هم در برنامه ریزی های آموزشی به ویژه آموزشی که از طریق فضای مجازی و تلویزیون و رادیو ارائه می شود، در نظر بگیریم.