(۹۷/۱/۱۷) تغییرات:
نسخه کم حجم FitGirl اضافه شد!
سونیک مانیا یک بازی ویدئویی در سبک اکشن و ماجرائی که توسط Christian Whitehead, Headcannon و PagodaWest Games طراحی و در سال ۲۰۱۷ توسط SEGA برای رایانه های شخصی منتشر شده است. در بازیهای پلتفرمر همواره داستان نقشی بسیار کمرنگ دارد که این موضوع در رابطه با بازی Sonic Mania نیز صدق میکند. پس از وقایع رخ داده در عنوان Sonic & Knuckles، سونیک، تیلز و ناکلز سیگنال قدرتمندی از انرژی را از فاصلهای دور دریافت میکنند و تصمیم میگیرند تا به دنبال منبع آن بگردند. در این میان مطابق با همیشه دکتر روباتنیک (Doctor Robotnik) پلید نیز نیروهایش را برای دستیابی زودتر به منبع سیگنال و مقابله با سونیک و دوستانش راهی میکند. داستان بازی در همین چند سطر خلاصه میشود و همانطور که ذکر شد نمیتوان انتظار داستان خاصی را از این بازی داشت. در زمینه گیمپلی اما بحث کاملا متفاوت است. اینجا جایی است که تمرکز بازیهای سونیک همواره روی آن قرار داشته و سازندگان پیوسته به دنبال خلق تجربهای مناسب در این بخش بودهاند. Sonic Mania به مانند اولین بازیهای عرضه شده با حضور سونیک، در سبک پلتفرمر دو بعدی دسته بندی میشود. در طی بازی امکان انتخاب یکی از سه شخصیت سونیک، تیلز و ناکلز برای پیشبرد مراحل به بازیکن داده میشود که هر یک از این سه شخصیت توانایی مخصوص به خود را دارد. توانایی ویژه سونیک Drop Dash است، تیلز میتواند پرواز و شنا کند و ناکلز نیز امکان سر خوردن و بالا رفتن از دیوارها را دارد. همچنین علاوه بر بازی تک نفره با هر کدام از شخصیتهای بازی، امکان حضور همزمان و همکاری سونیک و تیلز در بازی وجود دارد که در این حالت امکان بازی کو-آپ فراهم میشود یا در صورت بازی تک نفره، هوش مصنوعی کنترل تیلز را بر عهده خواهد گرفت.
هر مرحله در Sonic Mania به دو بخش (با نام Act) تقسیم میشود که در ضمن پیشروی در هر کدام میبایست با دشمنان مختلفی مواجه شوید. در پایان هر اکت نیز یک باس فایت انتظارتان را خواهد کشید و پس از شکست باس، داستان بازی توسط کات سین انتهایی هر اکت ادامه خواهد یافت. به گفته سازندگان در Sonic Mania علاوه بر مراحل جدید، شاهد ریمیکس دوباره مراحل قدیمی از بازیهای مختلف سونیک هستیم که این مورد را میتوان نکتهای مثبت ارزیابی کرد که سبب تجدید خاطره گیمرهای قدیمی با بازیهای گذشته خواهد شد.
منبع توضیحات: زومجی