نکاتی برای دکوراسیون و چیدمان اتاق کار
مجموعه: دکوراسیون و چیدمان
اتاق کارتان در خانه باید به گونه ای باشد که در آن احساس آرامش و راحتی نمایید
وقتی محل کار مرتب باشد و همه چیز سر جای خود قرار بگیرد، ضمن اینکه راحت تر می توان کار را انجام داد و وسایل مورد نیاز را پیدا نمود، فرد در محیط کار احساس راحتی بیشتری خواهد کرد.
امروزه تعداد افرادی که در خانه کار می کنند بسیار زیاد است که گاهی بیشتر روزشان را در برابر کامپیوتر می گذرانند.
اگر شما از این دسته افراد هستید که البته روز به روز هم به تعدادشان افزوده میشود، اتاق کارتان در خانه باید به گونه ای باشد که در آن احساس آرامش و راحتی نمایید.
۵ توصیه زیر در این خصوص به کارتان خواهد آمد:
۱- بدانید “چرا”
برای رسیدن به موفقیت در هر چیزی اولین گام روشن کردن این است که به چه دلیل چیزی را می خواهید.
بنابراین هنگام چیدمان اتاق تان به اینکه چه چیزی انگیزه کار کردنتان را بالا می برد، توجه نشان دهید. از جمله این موارد می تواند نصب پوسترهای زیبا و یا رنگ مناسب برای اتاق کارتان باشد.
بنابراین با توجه به روحیه خود بهترین کار را انجام دهید.
با توجه به روحیه خود بهترین کار را برای چیدمان اتاق کارتان انجام دهید
۲- مرزبندی کنید
تعادل برقرار کردن بین کار و زندگی شخصی در خانه بسیار سخت است.
بنابراین ویژگی های بصری اتاق کارتان را به گونه ای ترتیب دهید که تا به محض ورود به اتاق کار، به سرعت حس و حال کار کردن پیدا کنید و خود را در منطقه کار ببینید و از زندگی شخصی تان فاصله بگیرید.
۳- مرتب باشید
بهم ریختگی اتاق کار بدترین اتفاقی است که می تواند برای زندگی کاریتان رخ دهد. بنابراین تا می توانید به این موضوع توجه نشان دهید.
وقتی برای هر چیز، مکانی اختصاص دهید، خیلی زود و آسان مرتب می شود. بنابراین برای وسایل کاریتان، راه حل های هوشمندانه در نظر بگیرید.
برای هر چیز، مکانی اختصاص دهید تا اتاق کارتان همیشه مرتب باشد
وقتی همه اقلام مربوط به کارتان مرتب باشد، چیزی گم نمی شود و مجبور نمی شوید، دوباره خرید کنید و پول تان را هدر دهید.
در ضمن وقتی هرچیزی سرجایش باشد، برای پیدا کردن آنها وقت تان بیهوده از دست نمی رود.
۴- تا جایی که می توانید اتاق کارتان را سبز کنید
منظور رنگ سبز نیست، بلکه استفاده از وسایل کار به گونه ای است که کمترین ضرر را به محیط زیست بزند.
مثلا تا جایی که میتوانید از کاغذ کمتر استفاده کنید و البته چه بهتر که با جمع کردن کاغذهای باطله که دیگر لازم ندارید، آنها را به دست کسانی که به بازیافت کاغذ مشغول اند برسانید.
۵- طبیعت را به اتاق بیاورید
طبیعت اثر آرام بخشی روی انسان دارد. مثلا یک گیاه ساده و یا یک دسته گل می تواند در محیط تفاوت بی نظیری ایجاد کند. گیاهان، نه تنها احساس خوبی به شما می دهند، بلکه برای سلامت تان نیز مفید هستند.
بسیاری از گیاهان مواد سمی مضر موجود در هوا را از بین می برند.
در اتاق کارتان از گل های طبیعی استفاده کنید
اگر نمی توانید در اتاقتان از گیاهان استفاده کنید، استفاده از رایحه های خوشبو مانند نعناع، اکلیل کوهی (رزماری) و لیمو در تمرکز، وضوح ذهن و حافظه به شما کمک می کند.
از طرفی ساعت ها بی حرکت نشستن پشت میز، مشکلی است که پزشکان امروزه آنها را نوعی سیگار کشیدن جدید می نامند.
این سبک زندگی به تدریج سلامت بدن را به خطر می اندازد و فرد را گرفتار چاقی، فشار خون بالا، افسردگی و مشکلات دیگر می کند.
حداقل هر ساعت، ۵ دقیقه از پشت میزتان بلند شوید یا اینکه اتاق کارتان را به میزهایی با پایه های بلند مجهز کنید که بتوانید هرازگاهی ایستاده کار کنید.
منبع : zendegionline.ir
دکوراسیون ایده آل خود را بسازیددکوراسیون اتاق کارتان را تغییر دهیدبرپا کردن دفتر کار خانگیدفتر کار خانگیطراحی یک دفتر کار زیبا در منزل!یک دفتر کار مدرن در پاریساتاق خواب تان را اینگونه دکور کنید