همه چیز درباره تبلیغات موبایلی
همه چیز درباره تبلیغات موبایلی
مجموعه: موبایل ، لپ تاپ و تبلت
امروزه تبلیغات موبایلی عموما در اپلیکیشن های موبایل و وب سایت ها انجام می شود
تبلیغات موبایلی زیر مجموعه ای از تبلیغات دیجیتال یا همان بازاریابی دیجیتال می باشد و عبارتست از هر گونه تبلیغی که بر روی موبایل نمایش داده می شود.
تبلیغات در موبایل یکی از انواع استراتژی بازاریابی دیجیتال است که مخاطبانِ مرتبط با اقسام موبایل (تلفن همراه هوشمند، تبلت و…) را هدف قرار میدهد. طراحی وبسایتهای سازگار با موبایل، ارسال ایمیل، SMS و MMS و استفاده از شبکههای اجتماعی و اپلیکیشنهای موبایلی از انواع شیوههای مورداستفاده برای تبلیغات در موبایل هستند.
امروزه بیش از نیمی از زمانی که در تمام رسانههای دیجیتال گذرانده میشود مختص به استفاده از موبایل هاست. بنابراین، تبلیغات موبایلی میتواند از جایگاه ویژهای برای جذب مشتری برخوردار باشد.
همانطور که از نام آن پیداست این نوع تبلیغ، دستهای از تبلیغات دیجیتال است که بر روی صفحه موبایل نمایش داده میشود که میتواند ارسال یک متن از طریق پیامک باشد یا اینکه تبلیغات کلیکی یا نصبی در صفحات وب، اپلیکیشنها و یا بازیهای موبایلی باشد.
تبلیغات در موبایل یکی از انواع استراتژی بازاریابی دیجیتال است
تبلیغات موبایلی چیست؟
تبلیغات موبایلی در واقع به انجام هرگونه تبلیغات از طریق موبایل، تبلت و دیگر دستگاه های ارتباط بی سیم می باشد. بهترین ویژگی تبلیغات موبایلی که باعث محبوبیت و رشد آن شده این است که وسیله ای که بر روی آن تبلیغ انجام می شود، وسیله ای شخصی و مربوط به یک فرد خاص است. در نتیجه موبایل ها دقیق ترین وسیله و بهترین کانال ارتباط شما برای هدف قرار دادن مخاطبین خاص هستند البته در صورتی که بتوانید مخاطب هدف را به درستی بشناسید. امروزه تبلیغات موبایلی عموما در اپلیکیشن های موبایل و وب سایت ها انجام می شود. تبلیغات موبایلی می تواند از هر نوع متن (text) ، فیلمهای فلش (flash movies) ، بنر ، صوت (audio) و ویدئو باشد.
برخی از آمارهای جالب موبایل مارکتینگ (بازاریابی موبایل) به شرح زیر است:
۸۰ درصد زمان استفاده از دستگاه موبایل صرف استفاده از اپلیکیشن ها می شود که در این میان اپلیکیشن های بازی بیشترین درصد زمان استفاده را دارند.
۷۰ درصد مردم صفحات وب را در تبلت ها و تلفن های هوشمند خود باز می کنند.
نرخ تبدیل خرده فروشان در تبلت ها ۲ درصد، در تلفن های هوشمند تا ۷ درصد افزایش می یابد، اما نرخ های تبدیل کامپیوترهای شخصی سنتی همچنان در بالاترین سطح خود یعنی ۳/۳ درصد می باشد.
موبایل هر روز نقش پر رنگ تری پیدا می کند و اگر پیش بینی ها درست باشند، به زودی استفاده از دسکتاپ را تحت الشعاع قرار می دهد. اگر شما تاکنون استراتژی بازاریابی موبایلی تدارک ندیده اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است که این کار را شروع کنید.
تبلیغات موبایلی در واقع انجام هرگونه تبلیغات از طریق دستگاه های ارتباط بی سیم می باشد
عوامل موثر در موفقیت تبلیغات موبایلی:
محتوای گیرا:
یکی از اصلیترین نکاتی که در روش تبلیغاتی موبایل باید رعایت شود، تولید محتوای مناسب و تاثیرگذار است که از ویژگیهای کلی آن می توان به داشتن متن سرگرم کننده، ارتباط محتوا با گروه هدف، کوتاه بودن جملات و استفاده از کلمات تاثیرگذار، جذابیت بصری و موارد مشابه دیگر اشاره نمود.
سازگاری با موبایل ها :
مطمئن شوید که وب سایت ها و اپلیکیشن های تجاری شما با موبایل ها سازگار هستند.
شخصی سازی اطلاعات و دادهها:
یکی از نکاتی که اشخاص تبلیغ کننده باید به آن بسیار توجه داشته باشند در نظر داشتن سن، جنس، مکان و موارد مشابه دیگر به منظور شخصیسازی تبلیغات هدفمند خود است.
در نظر گرفتن رفتار مصرف کننده:
در تبلیغات موبایلی باید در نظر داشته باشیم که تبلیغاتی را تولید نماییم که با کمترین توضیحات بیشترین تاثیرگذاری را بر روی مخاطب داشته باشیم و جذب کاربر در ۳ ثانیه باید هدف کارشناس بازاریابی باشد.
مطمئن شوید که وب سایت ها و اپلیکیشن های تجاری شما با موبایل ها سازگار هستند
انواع تبلیغات در موبایل:
آی فریم (IFRAME) : این نوع تبلیغ معمولا به صورت پاپ اپ روی صفحه کاربر نمایش داده میشه .
پوش نوتیف (PUSH NOTIFICATION) :این تبلیغ با توجه به اپ هایی که شرکت های تبلیغاتی باهاشون کار می کنن به صورت پوش برای کاربر ارسال میشه .
بنری (BANNER) : تبلیغات بنری هم، که در اپ نمایش داده میشه و با توجه به سایز، هزینه هاش متغیر می تواند باشد.
ویدیویی : تبلیغات به صورت ویدیویی در اپ نمایش داده میشود.
آیکون (ICON ) : به صورت آیکون در اپ ابتدا نمایش داده می شود و بعد از کلیک فرد روی آن نصب انجام میشود.
ریواردبیس (REWARD BASE ): به اینصورت است که در اپ در صورت نصب، به فرد امتیاز می دهد که البته کیفیتش نسبت به بقیه کمتر است.
تبلیغات موبایلی، یعنی تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از تبلت و گوشی های هوشمند
انواع تبلیغات موبایل براساس هزینه های تبلیغات :
مدل پرداخت به ازای کلیک یا تبلیغاتی کلیکی: یک نوع از تبلغات که در هر دو نوع تبلیغات موبایلی و وبسایتی وجود دارد. در یک کمپین پرداخت به ازای کلیک، تبلیغ دهنده به ازای هر کلیک که روی بنر او انجام شود، هزینه پرداخت می کند.
مدل پرداخت به ازای نمایش: در این نوع تبلیغات، تبلیغ دهنده به ازای تعداد نمایش بنر تبلیغاتی خود، هزینه پرداخت می کند.
مدل پرداخت به ازای نصب : این مدل مناسب توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل است. در این مدل تبلیغ دهنده تنها به ازای نصبی که از طریق تبلیغات صورت گرفته است، هزینه پرداخت میکند.
مدل پرداخت به ازای انجام عملیات: در این مدل تبلیغ دهنده به ازای عملی که کاربر پس از تبلیغات انجام می دهد هزینه پرداخت میکند. این عمل میتواند ثبت نام یا خرید محصول باشد.
مدل پرداخت به ازای مشاهده ویدئو : نوع دیگری از مدل های پرداخت مدل PPV است که این مدل تنها در تبلیغات موبایلی ویدئویی اجرا می شود. تبلیغ دهنده در این مدل به ازای نمایش ویدئو تبلیغات خود هزینه پرداخت می کند.
تبلیغات موبایلی میتواند از جایگاه ویژهای برای جذب مشتری برخوردار باشد
خلاصه :
تبلیغات موبایلی، یعنی تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از تبلت و گوشی های هوشمند. این نوع تبلیغات را می تواند هدفمند تر انجام داد زیرا تبلت و گوشی ها ابزارهای شخصی هستند و هر کدام یک کاربر خاص را دارند، از این رو بهتر می توان کاربران شناسایی و برای هرکدام محتوای اختصاصی ایجاد کرد.
مهمترین مساله در بازاریابی، راحت تر کردن تعامل و ارتباط با مشتریان است. تبلیغات موبایلی هرچند جدید نیست اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی، بهترین روش برای تعامل با کاربران به صورت اختصاصی است.
گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته