کراساوور آستونمارتین DBX در سال 2019 معرفی خواهد شد
کراساوور آستونمارتین DBX در سال 2019 معرفی خواهد شد
مجموعه: دنیای خودرو
گویا تب کراساوورSUV سازی به اکثر برندهای معتبر خودروسازی سرایت کرده و هر شرکتی قصد دارد با معرفی نمایندهای در این کلاس سهمی از این بازار پرسود و محبوب را به خود اختصاص دهد.
پدال- پس از معرفی کراساوورSUVهایی از سوی بنتلی، مازراتی و جاگوار، این بار نوبت آستونمارتین است که خودرویی در این کلاس معرفی کند.پسازاینکه این شرکت بریتانیایی تمرکز فراوانی بر روی ساخت مدلهای اسپرت داشت و خودروی کاملاً جدید DB11 را معرفی نمود، حال قصد دارد بر کلاسهای دیگری هم تمرکز کرده و تا چهار سال آینده طیف محصولات خود را بهطور قابلتوجهی افزایش دهد. وقوع این اتفاق کاملاً قطعی است و آستونمارتین با ساخت دو خودروی جدید از مسیر اسپرت سازی خود منحرف خواهد شد و این دو محصول جدید زوتر از آنچه که فکرش را بکنید به بازار عرضه خواهند شد.
این دو خودروی جدید آستون، کراساوور DBX و خودروی تمام برقی راپید E هستند که هر دو در سال 2019 معرفی خواهند شد. البته پیشازاین هم میدانستیم که آستونمارتین قصد ساخت این دو خودرو را دارد اما هماکنون زمان عرضهٔ آنها بهطور (نیمه) رسمی مشخصشده است.
علاوه بر این آستونمارتین قصد دارد در سال 2019 بهطور کامل برند لاگوندا را احیا کند و به این منظور ساخت کارخانهٔ جدیدی را در ولز آغاز خواهد کرد. البته چند سالی است که آستونمارتین سدان لوکس جدیدی را بانام لاگوندا به بازار عرضه کرده است اما این شرکت قصد دارد لاگوندا را بهعنوان برندی مجزا و با محصولاتی جدید و متفاوت بهطور کامل همانند گذشته احیا کند.
همچنین ساخت جایگزین مدلهای فعلی ونتیج و ونکوئیش نیز در برنامهٔ آستون قرار دارد. پس از معرفی مدل جدید DB11 و جایگزینان ونتیج و ونکوئیش، معرفی DBX و احیای برند لاگوندا اقدام استراتژیکی از سوی آستونمارتین خواهد بود.
همهٔ اینها بخشی از طرح جدید «اندی پالمر» مدیرعامل آستونمارتین است که در چند سال نخستی که در رأس آستونمارتین قرارگرفته توانسته است این شرکت را به سودآوری برساند؛ بنابراین اقدامات و طرحهای جدید وی در حال حاضر به جهت بقای آستونمارتین بهعنوان یک برند مستقل، اقداماتی ضروری و مناسب به نظر میرسند.