روش های تولید محتوا به روایت سایت Inc.
ما قصد داریم تا در این مقاله (که براساس مقاله ای از سایت Inc. است) بصورت گام به گام روش های بازاریابی محتوا که نتایج مطلوبی را در پی داشته، با شما در میان بگذاریم.
بازاریابی محتوا یک روش های عالی برای توضیح و فروش محصولات
ما قصد داریم تا در این مقاله (که براساس مقاله ای از سایت Inc. است) بصورت گام به گام روش های بازاریابی محتوا که نتایج مطلوبی را در پی داشته، با شما در میان بگذاریم.
بازریابی محتوا یک یا روش های عالی برای توضیح و فروش محصولات، خدمات و شرکت شما است. شما با تقویت SEO در سایت خود می توانید گامی مهم در جذب مشتری بردارید که این امر موجب همه گیر شدن محصولاتتان است.
بازاریابی محتوا را از کجا باید شروع کرد؟
در ادامه یک راهنمای جامع برای برنامه ریزی و اجرای استراتژی بازار یابی محتوا از رایان رابینسون، مشاور بازار یابی محتوا، به متخصصان برتر دنیا و افراد تازه کار، ارائه می شود.
رایان رابینسون می گوید:
طبق تحقیقات موسسه بازاریابی محتوا بر روی 70 درصد از شرکت هایی که بازاریابی محتوایی را برای کسب و کار خود برگزیده اند، همه ی این افراد متفق القول از این بازاریابی راضی و معتقد بوده اند که کسب و کار آن ها پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده است.
گرچه هر کسب و کار نو پایی ارزش و اهمیت بازاریابی محتوا را درک می کند، اما با این وجود قدم نهادن در این راه می تواند کار پر ریسکی باشد که استفاده نادرست و حتی زیاده روی در آن، ضرر و مشکلاتی را در پی داشته باشد. رقبا و افرادی که در این راه با شما هستند، بطور مستمر در فکر و طراحی تبلیغات جدید هستند، که امر کار شما را سخت تر می کند.
امروز می خواهیم با ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای عالی، شما را با روش های نوین آشنا سازیم. استراتژی بازاریابی محتوا می توان گفت که نقشه راه شما است که نه تنها شما را با خواسته و نیازهایتان آشنا می سازد، بلکه نحوه ایجاد و ابداع آن، توزیع آن و در نهایت استفاده از آن برای جذب، حفظ و تبدیل خوانندگان به مشتری و خریدار است.
هر بخش از بازاریابی محتوای شما، دارای جزئیات خاص و تفاوت های ظریف اما چشمگیری است که نباید آن را از دست دهید. پس بیایید با یکدیگر راه های ایجاد استراتژی محتوا برای شرکت هایی چون LinkedIn ، Google ، Zendesk ، Quickbooks ، Adobe و … را بررسی نماییم که موفقیت در هر یک از این شرکت ها، گامی بلند در مسیر موفقیت بازاریابی محتوا است.
1.هدف از بازاریابی محتوایی خود را تعیین کنید
قبل از شروع هر کاری باید این پرسش را به خود پاسخ دهید که چرا می خواهید این کار را شروع کنید؟تمامی بازاریابی محتوا با یک هدف شروع می شود. چگونه می خواهید کمپانی خود را به ثمر رسانید؟ آیا با مشکلاتی مواجه خواهید بود؟ در مورد سلایق مختلف مشتریانتان چاره ای اندیشیده اید؟ در مورد بارگذاری پادکست، فیلم و… فکری کرده اید؟ در مورد سهام و تعامل اجتماعی چطور؟
ست گودین در این باره می گوید:” شما در ابتدای کار می توانید آزادانه ایده دهید و عمل کنید و طبق آن مشتریان خود را جذب کنید”.
او می گوید که شما به راحتی می توانید از تمامی تاکتیک های بازاریابی محتوا، به آسانی استفاده کنید. اما بدون شک برای موفقیت در این راه باید یک استراتژی ثابت و یک دلیل قوی برای چرا و چگونگی راهتان در نظر بگیرید.
درک و شناخت به موقع از هدفتان، در هنگام تدوین استراتژی بازاریابی محتوای خود، بر سایر تصمیمات شما اثر گذار است. مثلا:ما چه می کنیم؟ محتوای خود را کجا می خواهیم به اشتراک بگذاریم؟
گودین در ادامه می گوید:” مهمترین رکن در ایجاد یک بازاریابی محتوا، آن چیزی است که می سازید و طراحی می کنید.
2.تحقیق درمورد نیاز مخاطبان و درک آن ها
هنگامی که تصمیم بر ایجاد یک محتوا را دارید، باید بدانید که برای چه کسانی و چه قشری تولید می کنید؟. بهترین استراتژی بازاریابی محتوا به گونه ای طراحی می شود که قادر به پاسخگویی در ارتباط با هدف مخاطبانتان باشد.
با این وجود بهترین راه و روش که شما را در راه رسیدن به هدف و اشتراک گذاری محتوایتان یاری می کند، ارتباط مستقیم با مخاطبتان است.
آندره گوتل می گوید:” اولین قدم شماخت جمعیت و جامعه، آنالیز و روانشناسی مخاطبانتان است”. در جمعیت شناسی می توانید به نکاتی چون جنسیت، سن، عنوان شغلی، موقعیت مکانی و… روی بیاورید. بطور مثال می توانید بگویید که می خواهید بازاریابی محتوایی خود را با مدیران و نیروهای 30 تا 40 ساله و یا باسابقه در این زمینه، پیش ببرید.
ایجاد شخصیت برای مخاطبانتان
ایجاد شخصیت برای مخاطبانتان این امکان را به شما می دهد تا راه های ارتباط با مخاطبانتان را پیدا کنید و بدانید که هر یک از آن ها چه محتوایی را می پسندند.
یکی از شخصیت های برجسته در این زمینه می گویی:برای این کار می توانید عکسی از یک مخاطب را تهیه کنید، و طبق آن عکس نیاز ها و شخصیت مخاطبتان را حدس و یادداشت کنید. و طبق همان محتوایی را برای مخاطبتان ایجاد کنید. حال این سوال پیش می آید که مخاطب چگونه محتوای مربوط به خود را پیدا می کند؟! آیا سرچ می کنند؟ آیا بیشترین زمان در طول روز را صرف گشت و گذار در وب می کنند؟ و… سوالاتی هستند که که در روزهای ابتدایی ایجاد بازاریابی محتوایی باید به آن توجه کنید.
همچنین باید توجه کنید که ممکن است شما مخاطبان زیادی را داشته باشید و باید به سلایق هر یک به طور جداگانه اهمیت دهید. با این حال باید توجه و درک خود را نسبت به مخاطبتان افزایش دهید.
3.اگر وبلاگی ندارید، آن را طراحی کنید
وقت آن است که به قسمت تاکتیکی بازاریابی محتوای خود بروید. اگر یک وبلاگ برای قرار دادن محتواهایی که ایجاد کرده اید، راه اندازی نکرده اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است. برای این کار انتخاب های متعددی می توانید داشته باشید. اما سوالی که پیش از این بوجود می آید این است که می خواهید وبلاگ خود را از طریق WordPress انجام دهید یا دامنه محتوایی خود را در زمینه یوتیوب، پادکست ها و… ارتقا دهید.
ساخت سایت به شما آزادی می دهد تا دقیقا همانطور که می خواهید، به معنای یک سرمایه گذاری مقرون به صرفه در مدت زمان تعیین شده، توسعه دهید. در ابتدا ظما کارتان را بدون مخاطب شروع می کنید که البته این خود کار سختی است.
اما اگر می خواهید با هزینه کمتری سریع تر با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید، به شما توصیه می کنیم از برنامه های از پیش تعیین شده ای چون یوتیوب استفاده کنید.در انتها انتخاب با شما است که میخواهید کدام راه را انتخاب کنبد. اما نظر من این است که شروع کار با ورد پرس خطی و مشی مشخصی را به شما می دهد و می تواند این کار را برای شما شخصی سازی کند.
در پایان ، انتخاب شماست.
4.اگر در گذشته محتوایی تولید کرده اید، آن را به روز کنید
اگر مدت زمان زیادی را صرف نوشتن محتوا های دیگر کرده اید، حال زمان آن رسید تا هر یک از آن ها را با سبک و رویکرد جدیدی، باز نویسی کنید. برای این کار باید بدانید که دقیقا چه نوع از انواع محتوا را تولید می کنید؟
به شما توصیه می کنیم که اگر قبلا مطالبی را منتشر کرده اید، بررسی که کنید که چه مقدار توانسته اید مخاطب جذب کنید؟ تا چه حد موفق به جلب رضایت آن ها بوده اید؟ و در نهایت طبق پاسخ هایی که دریافت می کنید، بازاریابی محتوای خود را ادامه دهید.
5.لیست ایمیل خود را طراحی کنید و را های استفاده از آن را بررسی کنید
محتواهایی که ایجاد می کنید با طبق نیاز مخاطبانتان باشد. یکی از راه های مهم توزیع محتوایتان، ایمیل است. ایمیل جایی است که ساعت های زیادی را کاربران در آن می گذرانند و این امکان را به شما می دهد تا به طور مستقیم با کاربران در ارتباط باشید. شماامی توانید از طریق ایمیل، ایده و کارکردها و حتی برنامه های آینده کمپانیتان را با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید.
برای ارسال ایمیل شما به ESP نیاز دارید. ESP از محتوا های شما در برابر هرگونه خطر احتمالی محافظت می کند و این اطمینان را به شما می دهد تا ایمیلتان در پوشه اسپم قرار نگیرد.
چه نوع ایمیلی باید ارسال کنید؟
3 نوع ایمیل برای پشتیبانی از محتوایتان وجود دارد:
تبلیغات عمومی و خبرنامه ها
پیام رسانی خودکار
ارتباطاتی که به بخشهای هدفمند در لیست شما ارسال می شود
برای ارسال ایمیل زمان خاصی را نمی توان در نظر گرفت. اما به شما توصیه می کنیم برای جذب مخاطب و ایجاد شناخت مخاطب از شما، بصورت ماهیانه محتوا هایتان را به اشتراک بگذارید.
6.ایده و کلمات کلیدی
در این مرحله ما به خوبی می دانیم که مخاطبمان کیست و سلیقه آن چیست. در این قسمت قطعا شما آگاهید که چه محتوایی تولید می کنید و برای رسیدن به اهدافتان راهتان را انتخاب کرده اید. برای ایجاد یک محتوا پیش از آن که هر ایده ی خود را عملی سازید باید به فکر کلمات کلیدی و و تحقیق درباره آنها باشید.
پایه و اساس رویکرد محتوایی برای ارائه کلمات کلیدی و خاص، طبق گفته رند،5 مرحله است:
مباحث و اصطلاحاتی که در هنگام محتوا نویسی به کار می برید
برای جمع آوری نتایج از یک ابزار تحقیق برای کلید واژه استفاده کنید
لیست محتوای خود را گسترش دهید و آن را به روز رسانی کنید
یک صفحه گسترده بسازید و اصطلاحات را در اولویت بندی قرار دهید
محتواهای خود را به صورت خلاصه اما جامع ارائه دهید
7.تصمیم بگیرید که می خواهید در چه غالبی محتوای خود را تولید کنید
قبلا راه های تولید یک محتوا و اشتراک گذاری آن را به شما گفتیم. گودین می گوید برای رسیدن به رضایت مخاطبتان باید 4 کیفیت زیر را در نظر بگیرید:
احساسات
تغییر
هشدار
اشتراک
طبق تحقیقات انجام شده بازاریابان دریافته اند که 51% مردم جهان محتواهای فیلمی را می پسندند.
برای انکه فیلمی خوب را برای معرفی کمپانی خود تولید کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید:
کوتاه کردن فیلم
طبق برنامه فیلم بسازید
از سیگنال های دستی برای ارتباط با مخاطب استفاده کنید
از ابزارهای ابداعی خود استفاده کنید
منابع خود را جمع آوری کنید
8.با کدام تاکتیک می خواهید ایجاد محتوا کنید
حال که می دانید چه محتوایی می خواهید ایجاد کنید، باید به فکر نحوه توزیع آن باشید. قبل از هرچیزی محتوای بدون رقابت خود را پیدا کنید. با این کار می توانید مانور بیشتری در کار خود دهید. اما سوالی که پیش می آید این است که “چگونه می توانید محتوا را خالی از رقابت خود بسازید ، به گونه ای که آنچه ایجاد می کنید برجسته باشد و در واقع تأثیرگذار و معنادار باشد؟”
برای این کار نکات زیر را در نظر بگیرید:
رقیبان خود را آنالیز کنید
مباحث مرتبط با موضئعتان را در گوگل سرچ کنید
از خود راجع به چگونه بهتر دیده شدن کارتان سوال کنید
این سه مرحله را باید به خوبی رعایت کنید تا بتوانید به فرصت های بهتری دست پیدا کنید.
9.از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محتوایتان استفاده کنید
جدا کردن استراتژی بازاریابی محتوا از استراتژی رسانه های اجتماعی این روزها بسیار غیرممکن است.
رسانه های اجتماعی بخش جدایی نا پذیر از تبلیغات مطالب شماهستند. اما باید شما به گونه ای مدیریت کنید که مخاطبانتان جذب تبلیغاتتان شوند.
گری میگوید:”استراتژی رسانه های اجتماعی من این است که تا آنجا که ممکن است به مخازبانتان ارزش دهید و طبق خواسته هایشان عمل کنید. بنابراین در نهایت مخاطبانتان جذب شده و می توانید به آن ها فروش داشته باشید.”
در هسته بازاریابی محتوا شما باید این باور را داشته باشید که این یک سرمایه گذاری طولانی مدت (طول عمر) در ساختن ارزش شماست.
پیترز تصویری واقعی از بازاریابی محتوا و ساخت پست هار ا ارائه می دهد. او روند خود را این چنین توضیح می دهد:
صدا و جایگاه خود را پیدا کنید
سیستم عامل هایی که می خواهید از آنها استفاده کنید را تعیین کنید
توجه داشته باشید که برای چه پلتفرمی می خواهید تولید محتوا انجام دهید
استراتژی رسانه اجتماعی خود را تعیین کنید
10.از تبلیغاتی که قبلا انجام شده برای مطالب اضافی خود استفاده کنید
این روزها برای تبلیغات در سیتم عامل های رسانه ای، باید هزینه ای را بعنوان تبلیغات بپردازید. هنگامی که قدم در این راه می گذارید، در ابتدا پرداخت هزینه برای تبلیغات کمی ترسناک است. هزینه تبلیغاتی شما بسته به مکان تبلیغ شما متغیر است. اما می توانید با پرداخت هزینه بسیار ناچیز، محتوای خود را در فیس بوک و… به اشتراک بگذارید.
پیش از تبلیغات باید به نکات زیر توجه کنید:
اهداف خود را تعریف کنید
هدف گذاری داشته باشید
بودجه بندی کنید
برای محتوای خود تصاویر مرتبط و جذب کننده انتخاب کنید
نیم نگاهی به الو کانتنت
این مقاله که مطالعه کردید به نگارش تیم الو کانتنت بود. الو کانتنت را در چند جمله می توانیم برایتان معرفی کنیم:
شرکت خدمات تولید محتوا الو کانتنت، یک پلتفرم سفارش تولید محتوا است که خدماتی همچون تولید محتوای متنی، تولید محتوا در اینستاگرام، تولید محتوای ویدیویی و تولید محتوای صوتی را ارائه می دهد. با الو کانتنت می توانید مسیر بازاریابی محتوا کسب و کار خود را بدون دغدغه پیش ببرید.
منبع : نمناک