آموزش بهینه سازی پروفایل اینستاگرام
اینستاگرام یکی از بهترین محیط های مناسب برای برندسازی است که شما با انجام چند روش بسیار ساده و همچنین صبر کافی می توانید اقدام به “بهینه سازی اینستاگرام” خود نمائید.
بهینه سازی پروفایل اینستاگرام
اینستاگرام یکی از محبوب ترین برنامه سوشیال مدیا است که دارای میلیون ها کاربر از سرتاسر جهان می باشد و به همین دلیل محیطی مناسب برای کسب و کار و همچنین تبلیغات است که بدین گونه به میزان زیادی خواهید درخشید. یک کاربر عادی اینستاگرام روزانه حداقل 5 الی 10 دقیقه در کمترین حالت ممکن از اینستاگرام استفاده می کند و سایر کاربران این شبکه اجتماعی نیز شاید ساعت ها در طول روز با استفاده از این برنامه سرگرم شوند. با این وجود طبیعتا محیطی مناسب برای دیده شدن است چرا که میلیون ها کاربر را در طول شبانه روز می توانید به کسب و کار خودتان جذب کنید.
جذب میلیون ها کاربر به پیج اینستاگرامی نیازمند ایده، خلاقیت، پتانسیل بالا، صبر زیاد، تولید محتوای اصولی و… می باشد که با داشتن این موارد شما می توانید به سادگی تبدیل به یک برند محبوب و اجتماعی در این صفحه مجازی شوید. از این رو یک سری از اصول در اینستاگرام وجود دارند که برای تبدیل شدن به یک حساب محبوب باید تمام آنها را رعایت کنید و برای مثال اولین و مهم ترین حالت ممکن، پروفایل حساب کاربری شما می باشد که حتما باید بهینه سازی شود. به همین دلیل در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک با آموزش بهینه سازی پروفایل اینستاگرام (optimize instagram profile) آشنا خواهید شد. همراه ما باشید.
1- تبدیل حساب کاربری ساده به Business account
بطور کلی حساب های اینستاگرام به دو دسته تقسیم می شوند که دسته اول حساب های کاربری ساده را می توان گفت که تعداد زیادی از حساب های کاربری را شامل می شوند و دسته دوم نیز حساب های بیزینسی می باشند که مختص حساب های فروشگاهی و یا حتی خدماتی در هر زمینه ای می باشند که این روزها با جستجو ساده در بستر اینستاگرام می توانید با حساب های متعددی در این زمینه روبرو شوید که بیش از حد انتظار شما خواهند بود.
با این حال اگر شما در زمینه ای متخصص هستید و یا حتی در زمینه ای فعالیت می کنید که می خواهید بیشتر دیده شوید و فالوورهای متعددی را به صفحه مجازی خود جذب کنید، می بایست حساب کاربری خود را از حالت خصوصی (Private) به حالت (Public) تغییر دهید و اینک وارد تنظیمات اینستاگرام شوید و اقدام به تغییر حساب از حالت عادی به Business account نمائید تا در کنار فعالیت و اجرای ایده های خلاقانه بتوانید فالوور و کاربران زیادی را به خود جذب کنید.
2- انتخاب نام کاربری هدفمند
برندینگ یکی از موضوعاتی است که برخی از شرکت ها برای رسیدن به این گزینه هزینه های گزافی را متحمل می شوند و سپس با برندینگ تبدیل به یک شرکت پرفروش و محبوب می شوند که مشتریان بر اساس برندینگ قوی، برای خرید محصولات و یا حتی دریافت خدمات از آنها استفاده می نمایند. اما برای برندینگ نیازی نیست که همیشه هزینه زیادی را اعمال کنید تا شناخته شوید چرا که راه های دیگری نیز وجود دارند که شما در کنار صبر و اعمال ایده های خلاقانه می توانید برندینگ را انجام دهید.
از این رو اگر به دنبال برندینگ هستید و میخواهید بیشتر دیده شوید، باید به گونه ای باشد که هم زمینه فعالیت شما و هم نام شرکت شما به عنوان نام کاربری درج شود تا این گونه وقتی هر کاربری نام شما و یا نام بیزینس شما را جستجو کرد، شما جزیی از حساب های کاربری باشید که نمایش داده می شوید. برای مثال اگر شما گل فروش هستید می توانید نام کاربری راه به همراه «گل فروشی» به عنوان نام کاربری انتخاب و استفاده نمائید که به این روش انتخاب نام کاربری هدفمند گفته می شود.
3- ایده خلاقانه در انتخاب username و name
در اینستاگرام دو گزینه برای انتخاب نام وجود دارد که اولین آن Username یا همان نام کاربری و دومین نام، Name است که شما می توانید نام دوم را وارد کنید. از این رو یک توصیه خلاقانه در این زمینه وجود دارد که شما می توانید از آن در راستای شناخته شدن و همچنین بهینه سازی اینستارگرام خود استفاده کنید. برای مثال اگر شما در زمینه سلامت فعالیت می کنید، می توانید نام کاربری را یک کل انتخاب نمائید. یعنی برفرض مثال …Health@ نام کاربری حساب شما و نام دوم حساب شما، می تواند یک جزء از کل بالا باشد. بدین معنا که اگر در زمینه سلامت زنان فعالیت می کنید، می توانید نام دوم را …Women Health care انتخاب نمائید. از این رو نام های کاربری شما به دو صورت هدفمند و خلاقانه ثبت شدند.
4- استفاده از لوگو به عنوان تصویر پروفایل
بدون شک اولین و مهم ترین چیزی که ممکن است جدای از نام کاربری، مخاطب را به خود جذب کند، عکس پروفایل می باشد که اگر شما لوگو مختص بیزینس خود را دارید و برای برندینگ استفاده کرده اید را می توانید به عنوان عکس پروفایل درج کنید و این در حالی است که برخی از پیج های اینستاگرام در عین داشتن لوگو، عکس های متفرقه را به عنوان عکس پروفایل درج می کنند که این یک اشتباه بزرگ می باشد.
5- نوشتن بیو اینستاگرام و تست آن
بیو اینستاگرام از میزان اهمیت برای برخی از کاربران همانند نوشته ای ساده و بی ارزش بر روی تکه سنگ می باشد که هیچ ارتباطی با بیزینس در حال انجام شما ندارد. این یک طرز تفکر اشتباه می باشد چرا که یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر روی کسب و کار شما، بیو اینستاگرام می باشد که شما باید حتما و حتما بیو مناسب که تمام زمینه های فعالیت را از حداقل تا حداکثر ذکر کنید و بعد از ذخیره تغییر را به خوبی احساس خواهید نمود. برای تست بیو اینستاگرام و میزان جذابیت آن می توانید از Insight اینستاگرام بررسی کنید که در روش های بعدی ذکر کرده ایم.
6- درج آدرس وب سایت یا گوگل مپ یا…
در قسمت بیو اینستاگرام شما می توانید تنها یک آدرس URL را وارد کنید که این لینک بدون شک می تواند شما را به بهترین شیوه ممکن در مسیر پیشرفت هدایت کند. بدین گونه که اگر شما وب سایت مخصوص به بیزینس، بلاگ و یا حتی فروشگاه حضوری و… دارید می توانید آدرس های مربوطه را در بیو اینستاگرام خود وارد کنید تا مشتری های شما هر چه بهتر بتوانند با شما آشنا شوند. اما توجه داشته باشید که اگر شما هم فروشگاه آنلاین و هم فروشگاه حضوری دارید، می بایست بجای آدرس گوگل مپ فروشگاه، آدرس فروشگاه اینترنتی را درج کنید که هم برای سئو سایت شما مناسب است و هم اینکه آدرس فروشگاه شما در وب سایت شما درج شده است.
7- استفاده از هشتگ و کلمات کلیدی
هشتگ ها مساوی با کلمات کلیدی هستند که در اینستاگرام به میزان زیادی مورد استفاده قرار می گیرند و وقتی که از آنها استفاده می کنید، در اصل در حال سئو سازی و بهینه سازی اینستاگرام خود هستید و هوش مصنوعی اینستاگرام شما را بهتر خواهد شناخت و در نتایج خود شما را به میلیون ها کاربر نشان خواهد داد. از این رو حتما و حتما از هشتگ هایی که حاوی کلمات کلیدی مرتبط با زمینه فعالیت شما هستند را استفاده و درج کنید تا هرچه بهتر در بستر اینستاگرام دیده شوید.
8- زیبا سازی بیو اینستاگرام
بر اساس زمینه فعالیتی که شما در اینستاگرام دارید، می بایست حساب را رسمی و یا غیر رسمی پیش ببرید. برای مثال اگر شما یک برند در زمینه ای خاص هستید، طبیعتا باید از عناوین و موضوعات رسمی در پیج اینستاگرامی خود استفاده کنید و اما اگر برای مثال در زمینه فروش اسباب بازی کودکان فعالیت می کنید، می توانید از عناوین غیر رسمی و عامیانه در بیو و یا حتی ایموجی های مختلف و جذاب برای جذب کاربران مختلف استفاده کنید. از این رو از این ابزار نیز می توانید برای افزایش محبوبیت خود استفاده کنید.
9- اضافه کردن شماره تلفن و آدرس ایمیل در پروفایل
یکی از مزیت هایی که حساب های بیزینسی اینستاگرام دارند، این است که شما می توانید آدرس ایمیل و حتی شماره تماس را در صفحه پروفایل خود درج کنید تا وقتی کاربر به صفحه شما منتقل می شود، فورا بتواند با شما ارتباط برقرار کند و به همین دلیل این یکی از قابلیت هایی است که شما می توانید آنرا اجرایی کنید تا مشتری بدون هر گونه مشکلی با شما تماس حاصل نماید.
10- استفاده از هایلایت
همان گونه که می دانید مدت زمان نمایش هر استوری در اینستاگرام 24 ساعت است که بعد از این مدت زمان به آرشیو اینستاگرام شما منتقل خواهد شد و شما از این بخش می توانید استوری های درج شده را مشاهده کنید و این امکان برای سایر کاربران وجود ندارد. از این رو اگر می خواهید این امکان را اعمال کنید، می توانید از هایلایت های اینستاگرامی برای دیده شدن استوری های قدیمی توسط کاربران پیج شما را اعمال کنید.
11- به برند خود رسیدگی کنید
اینستاگرام محیطی برای تبلیغات و دیده شدن است که شما می توانید به بهترین شیوه ممکن دیده شوید و با استفاده از حساب بیزینس این میزان محبوبیت بیشتر خواهد شد. با این وجود وقتی یک برند به یک سطحی میرسد، نباید در آن قسمت ایست کنید و به فروش رسیدگی کنید! شما باید همزمان حتما بر روی محتوا، فالوورها، pesonal و… رسیدگی کنید و هر روز پیج اینستاگرامی خود را آپدیت کنید.
12- استفاده از ابزاری به نام Instagram Insights
ابزاری به نام Instagram Insights برای حساب های فروشگاهی یا همان بیزینسی در اینستاگرام وجود دارد که یک ابزار برای نشان دادن آمار دید و بازدید و همچنین فعالیت های روزمره شما می باشد که واقعا بسیار کاربردی و موثر است و می تواند به شما در موفقیت بلند مدت کمک کند. این ابزار رایگان است و برای استفاده از آن نیازی به هیچ هزینه نیست.
منبع : نمناک